Er is een blog geboren!

In maart 2019 raakte ik betrokken bij een flinke kettingbotsing op de A1; 9 auto’s waarvan ik de middelste was en behoorlijk wat klappen kreeg. Na anderhalf jaar proberen en mijn uiterste best doen ging het echt niet meer en kwam ik helaas volledig thuis te zitten. Mijn fantastische werk, het onderwijs, was niet langer een optie, ander werk overigens ook niet. Nog niet … ik hoop uiteindelijk wel zover te komen dat ik weer iets op kan pakken want werken is fijn! Werken is altijd mijn bijna allergrootste liefde geweest, dus … 


Tijdens mijn herstel ben ik gaan schrijven; als verwerking, als troost en soms uit pure frustratie. In juli 2021 begon ik met het plaatsen van mijn ‘hersenspinsels’ op een aantal lotgenoten groepen. De reacties waren louter positief; soms emotioneel en vooral hartverwarmend. 

 

Ik zocht contact met de Hersenstichting en besloot tegelijkertijd dan ook maar de knoop door te hakken en te gaan bloggen en zo werd ‘Heibel in mijn hersenpan’ geboren. 


Ik vind het fijn dat ik met mijn woorden uiting kan geven aan gevoelens van lotgenoten, bij kan dragen aan dat wat zij ook zo voelen en datgene waar we dagelijks tegenaan lopen. 


Als afbeelding voor mijn blog koos ik voor een olifant. Want hoewel deze gebeurtenis als een olifant mijn en ons leven binnen gedenderd is, hebben olifanten een positieve, symbolische betekenis. Een olifant staat symbool voor kracht, geluk en wijsheid en dat is wat ik iedereen wens! 


Renate Westerhof

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts