Deal with it! - 10 september 2021

Alweer zo’n dag, zo’n confronterende dag, een die dag je niet wilt maar die er toch is. Deal with it! 

Drie maanden geleden verstuurde ik mijn aanvraag voor de WIA. Mijn gevoel daarbij  … ik wil dit helemaal niet, nu niet, morgen niet, nooit! Ik heb altijd enthousiast en hard gewerkt, zoveel plezier, zoveel ambitie en - al klinkt het voor sommigen misschien gek - zoveel liefde! Een ‘beetje’ vakidioot was ik … en eigenlijk ben ik dat nog steeds. 


Vandaag is de laatste dag dat ik kan zeggen …. ik heb de mooiste baan van de wereld. Vanaf morgen vervalt de ontslagbescherming en zijn de twee jaar ziekteverlof om. Binnenkort moet ik zeggen … ik hád de mooiste baan van de wereld en dat doet pijn, zoveel pijn dat ik met al mijn tranen in mijn eentje het droogteprobleem op kan lossen. 


Dat eerste gevoel is er nog steeds … ik wil die Wia nog steeds niet maar wat kan ik er anders mee dan het gevoel eruit te halen. Voor nu is er even geen andere optie; ik heb een gezin, een huis, een leven en we moeten verder. Er is een achterstand in het verwerken van de aanvragen dus voorlopig ben ik niet aan de beurt. Ik heb de mogelijkheid daarvan een melding maken maar wat heeft het voor effect? Sneller zal het er niet door gaan, ik schiet er dus niets mee op. Toch wordt er wel voor me gezorgd en daar ben ik dankbaar voor. 


Het is fijn om te weten dat we nog gewoon kunnen wonen en eten, het is fijn dat ik een geweldig gezin heb, het is fijn dat ik mijn hond een knuffel kan geven, het is fijn dat ik explosief creatief ben en het is fijn dat ik kan genieten van de natuur. Er zijn veel fijne dingen als je durft te kijken, als het je lukt om ze te zien. Niet dat mij dat nou altijd zo goed lukt maar ik ben me ervan bewust en dat is een stap in de goede richting. 


Vandaag zijn er tranen, veel tranen maar straks - als de tranen op zijn - voel ik vast weer die trots. Ik ben juf; ik heb een verschil gemaakt, ik heb leerlingen gezien om wie ze waren, ik heb leerlingen leren lezen en daardoor hun wereld geopend en vergroot, ik heb ontwikkeling in gang gezet  … en dat, dát pakt niemand me ooit nog af! 


Deal with it? Yess, I will! 

Reacties

Populaire posts